Hög kvalitet
Prislöfte
Enkla monteringsanvisningar
Till kassan
Summa: 0

Logga in

Kundvagn / 0 produkter

Kundvagnen är tom

Inte säker på var du ska börja?
Se våra nyheter
SUMMA 0,-

Köpvillkår

KÖPVILLKOR

 

Allmänt

För att få handla hos Arctic Outdoor Cabins AS (www.grillkata.se), nedan kallad AOC, måste du vara över 18 år. Vid beställning i vår e-handel träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.

 

När du skickar din beställning godkänner du samtidigt att dina namn-, person- och orderuppgifter registreras i vår kunddatabas. Uppgifterna kan komma att användas för direktmarknadsföring, statistikändamål samt att analysera köpbeteende i syfte att ge dig den bästa upplevelsen på grillkata.se. Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för AOC, kommer detta att polisanmälas.

Vi reserverar oss för slutförsäljning.

 

Priser

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Om du besöker AOC som företag så är det möjligt att visa priserna exklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administrativ avgift kan tillkomma, se ytterligare information nedan. AOC reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter som kan uppstå online och i butik.

 

Betalningsalternativ

 

Välkommen till Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarna Checkout Användarvillkor

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB (publ):s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

 

Identifiering, anpassning och riskbedömning

För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

 

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarnas köparskydd.

 

Användning

Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor. Om du tidigare har handlat med Klarna Checkout och därigenom angivit din adress kommer din adress automatiskt att förifyllas så fort du angett din e-postadress och postnummer. Du kan närsomhelst avsäga dig den här funktionen genom att skicka ett e-postmeddelande till dataskydd@klarna.se eller genom att välja det alternativet direkt i Klarna Checkout.

 

Försäkran

Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.

Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.

 

Missbruk

Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

 

Personuppgifter

Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

1. Kontaktinformation - namn, address, e-postaddress, telefonnummer m m

2. Personnummer

3. Betalningsinformation - kortnummer, fakturainformation m m

4. Finansiell information - t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)

5. Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör

6. Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.

7. Information om din dator/enhet - IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m

8. Allmänt tillgänglig information på internet

Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES- området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.

 

Se även Klarnas Privacy Statement för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Ytterligare information kan också erhållas genom att kontakta Klarna på dataskydd@klarna.se

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av dina personuppgifter på sätt som har beskrivits här, inklusive eventuell överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området samt möjligheten att använda elektronisk kommunikation vid t ex marknadsföring.

Cookies

Klarna använder cookies. En cookie är en liten textfil som skickas från Klarnas webbserver och som sparas av din webbläsare för att ge dig tillgång till olika funktioner. Klarna använder cookies bl a i syfte att anpassa Klarna Checkout efter dig och för interna analyser av hur vår webbplats används. Cookies kan inte skada din dator. Se vidare Klarnas Klarna Privacy Statement för närmare information om hur Klarna använder cookies.

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av cookies.

 

Ändringar, tillägg och övriga Tjänster

Klarna ändrar och förbättrar hela tiden tjänsterna och förbehåller sig rätten att ändra Villkoren för den vidare användningen av Klarna Checkout. Läs därför alltid igenom Villkoren inför varje nytt köp. För övriga tjänster som Klarna tillhandahåller gäller Klarnas vid var tid gällande villkor och prislista för sådana tjänster. Villkor och prislista finns tillgängliga på www.klarna.se. Om det visar sig att ett visst vilkor inte är verkställbart skall detta inte påverka några andra villkor.

Länkar till eller från andra webbplatser

Klarna godkänner eller kontrollerar inte någon tredje mans webbplats eller applikation och vi ansvarar inte och är inte skyldiga på något sätt för deras innehåll. Till den delen du använder sådan webbplats eller applikation från tredje part tillämpas villkoren för den platsen/applikationen.

Ansvarsbegränsning, tillämplig lag och tvister

Utöver vad som följer av Villkoren eller tvingande konsumenträttslig lagstiftning ansvarar Klarna inte i något fall för skada som direkt eller indirekt orsakats av användningen av Klarna Checkout. Klarna ansvarar inte heller för skada som uppkommit om kunden inte följt bestämmelserna om PIN-kod. Svensk rätt tillämpas och eventuella tvister ska hanteras av allmän domstol.

Uppsägning

Rätten för dig att använda Klarna Checkout kvarstår tills dess att någon av parterna säger upp den. Sådan uppsägning har omedelbar effekt men påverkar inte villkor och skyldigheter för genomförda köp (obetalda fakturor, avgifter m m) eller rätten att behandla personuppgifter på det sätt som framgår ovan.

 

Leverans, leveranssätt och frakt

Vi använder olika rederier för leverans. Grillstugan, lusthuset eller vindskydd levereras av en lastbil utan kran. Kunden måste ordna lossning av grillstugan, lusthuset eller Vindskydd. Traktor eller lastbil med långa gafflar krävs. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är 2 till 4 veckor efter att du har köpt din produkt.

 

Fraktavgift

För beställningar tar vi ut en enhetsfrakt mellan 2990- 12990 kronor inklusive moms.

 

Felleverans

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundtjänst på info@grillkata.se så hjälper vi dig.

 

Transportskada

Skulle du upptäcka en synlig skada på ditt paket, anmäl det omgående skrivande på fraktsedel ved leverans og kontaktar du vår kundtjänst på info@grillkata.se innen 5 dagar, så hjälper vi dig. Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett paket som är synlig skadat, uten å anmäl det omgående skrivande på fraktsedel ved leverans, eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten.

 

Trygghet

 

Allmänt om ångerrätt, öppet köp och bytesrätt

Hos AOC har du 14 dagars öppet köp när du handlar i vår e-handel. Du kan alltså returnera varan inom 14 dagar från det att du tagit emot den och få tillbaka hela belopp du har betalat. Varan ska då vara i oförändrat skick. Varan ska returneras i originalförpackningen och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Vid denna typ av retur står du själv för fraktkostnaderna.

Du kan läsa mer om svensk lagstiftning kring köp via internet hos Konsumentverket.

 

Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundtjänst för e-handel snarast på info@grillkata.se Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du är därmed skyldig att motta din beställning. Om du efter att du tagit emot din vara ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på AOC.

 

Ångerrätt

Du har rätt att ångra din beställning inom 14 dagar, utan att ange något skäl. Köparen måste meddela säljaren om användningen av ångerrätten inom 14 dagar efter varan, de föreskrivna uppgifterna om ångerrätten och ångerrättsformulär / avbeställningsformulär har mottagits.Kontakta vår kundtjänst för e-handel på info@grillkata.se. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalar vi alla betalningar från dig, utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att du meddelat ditt beslut att utnyttja ångerrätten.

AOC  har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna (det alternativ som inträffar först). Du måste skicka tillbaka varorna och under alla omständigheter inom 5 dagar från det datum då du informerade oss om att du önskade nyttja ångerrätten. Kostnad för returen av varorna, står du själv för.

Vi påpekar att alla skräddarsydda och specialanpassade varor inte omfattas av ångerrätten.

Returhantering via AOC e-handel

Vid retur till AOC e-handel måste du kontakta vår kundtjänst info@grillkata.se. Retur av vara ska alltid styrkas med inköpskvitto. Du ansvarar för att varan kommer till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl, i originalförpackningen.

 

Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står AOC för alla kostnader inklusive frakt. Vid nyttjande av ångerrätten eller öppet köp står du själv för returfrakten. Returen är inte godkänd förrän AOC kontrollerat varan. Vid godkänd retur och ångerrätt sker återbetalning på samma sätt som betalningen skett.

 

Garanti och reklamation

Hos AOC har du naturligtvis garanti på alla varor du köpt av oss. Garantin gäller i 1 år från det datum då du mottog varan. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 3 år. För övrigt gäller svensk konsumentlag, läs mer hos Konsumentverket.

 

Du ska aldrig betala frakt om felet orsakats av oss. Innan reklamationen, rådgör alltid med vår kundtjänst som du når på info@grillkata.se så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet.

 

Felet ska anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varan.

 Om du vill utnyttja din garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och det därför inte täcks av garantin, står du för eventuell hanteringskostnad. AOC kommer i första hand att avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått dig.

Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt. Det är dock en förutsättning att fel inte har uppstått som följd av felaktigt bruk av varan. Är det fel på varan har AOC rätt att inom 6 månader åtgärda felet. Reklamation ska vara oss tillhanda inom skälig tid. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.

I händelse av defekter eller skador täcks nya komponenter eller nya delar eller ny produkt. Eventuella kostnader i samband med demontering eller montering täcks inte.

Lösning och hjälp i tvistemål

Vi på AOC hoppas så klart att tvister aldrig ska uppstå för dig som kund. Om det mot förmodan skulle göra det så finns det hjälp att få genom en tvistlösningssida som är gemensam för hela EU. Sidan är speciellt framtagen för att konsumenten ska kunna handla fritt över Europas gräser och kunna få hjälp om något går snett. EU:s tvistlösningssida är skapad för dig som handlar på nätet från ett företag som är lokaliserat i något av EU-länderna och där du upplever att du behöver hjälp i ett tvistemål. http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Personuppgifter och sekretess

Personvernerklæring Arctic Outdoor Cabins AS - Gjeldende fra 30.06.2018

Ditt personvern er viktig for oss. Informasjon om vår behandling av opplysninger om deg skal være tydelig og lett tilgjengelig slik at du har mulighet til å ha god kjennskap til hvordan vi bruker disse opplysningene. Om du har spørsmål knyttet til denne erklæringen eller vår behandling av personopplysninger, vennligst send en epost til info@grillkata.se

Denne personvernerklæringen gjelder:

• for deg som individ

• når Arctic Outdoor Cabins AS (AOC), er behandlingsansvarlig for personopplysninger om deg

• når du bruker AOC tjenester, hvor vi bestemmer:

- formålet med behandlingen av personopplysninger

- hvilke metoder, virkemidler og/eller sikkerhetsmekanismer som skal benyttes

Denne personvernerklæringen gjelder ikke:

• når andre enn AOC er behandlingsansvarlig, selv om du får tilgang til den behandlingsansvarliges tjenester ved bruk av AOC tjenester

• når AOC er databehandler på vegne av behandlingsansvarlig som for eksempel kan være AOC bedriftskunde

Se også AOC salgsbetingelser på https://www.nygrillhytte.no

 

Hvordan AOC håndterer personvern

Grunnleggende prinsipper

AOC behandler personopplysninger om deg etter følgende grunnleggende prinsipper:

• AOC skal være åpen og tydelig på hvordan vi behandler personopplysninger om deg.

• Personopplysninger om deg skal kun behandles for lovlige formål og vil bli slettet eller anonymisert når vi ikke lenger har grunnlag for å behandle dem.

• Du skal motta informasjon om dine personvernrettigheter og få hjelp til å gjøre dine rettigheter gjeldende.

• AOC skal sikre at personopplysninger om deg er tilfredsstillende beskyttet, uansett hvor i verden de blir behandlet.

• AOC skal bygge godt personvern inn i våre tjenester når tjenestene designes og utvikles.

Når vi behandler opplysninger om deg

AOC behandler personopplysninger om deg når:

• det er nødvendig for å levere avtalte tjenester til deg,

• det er nødvendig for å forbedre vår kundepleie for å gi deg bedre brukeropplevelser,

• det er nødvendig for å ivareta informasjonssikkerheten,

• det er nødvendig for å utvikle og markedsføre våre tjenester,

• du har gitt ditt samtykke til behandling av opplysninger om deg, og når

• det er nødvendig av hensyn til vår oppfyllelse av lovpålagte krav.

Opplysninger som normal behandles

Hvilke opplysninger som blir behandlet avhenger av hvilke tjenester du har inngått avtale om levering av eller som du faktisk benytter.

Følgende opplysninger vil kunne bli behandlet:

• Ditt navn, telefonnummer, epostadresse, postadresse i forbindelse med at du registrerer deg som kunde eller bruker av våre tjenester.

• Fødselsnummer kan for enkelte prosesser bli behandlet, men da kun for å verifisere dine opplysninger mot Folkeregisteret.

• Brukernavn og passord for tilgang til våre tjenester.

• Betalingsinformasjon som informasjon om kredittkort, din kredittverdighet og øvrig relevant bank- og kontoinformasjon.

• Informasjon om din kundekonto og vår kommunikasjon med deg.

• Fakturainformasjon.

• Opplysninger generert i forbindelse med bruk av tjenestene eller produktene.

 

Formålet med behandling av personopplysningene.

Opplysningene over vil typisk være nødvendig å behandle for å oppfylle følgende formål;

• identifisere deg som kunde, bruker og/eller betaler,

• levere avtalt tjeneste og produkt,

• forbedre og utvikle tjenestene og produktene,

• administrere din kundekonto,

• yte og forbedre vår kundeservice,

• utføre kredittsjekk,

• kommunisere med deg,

• fakturere og kreve inn utestående beløp,

• klagebehandling,

• forskning,

• markedsføring, samt for å

• granske og iverksette tiltak ved brudd på avtale.

Opplysninger som hentes fra eksterne kilder 5.1. Eksterne kilder kan være:

• Selskap eller organisasjoner som leverer betalings- og frakttjenester, reklame- /annonsenettverk, analyseselskap, og

• Folkeregisteret. 5.2 Opplysninger som vi mottar kan være:

• kredittinformasjon og kredittvurderinger og –beslutninger,

• opplysninger som vi trenger for å autentisere deg, samt.

Hvem vi deler opplysningene dine med

AOC er heleid av Målselv Salg og Service AS og opplysninger om deg kan deles med andre selskap i konsernet eller med tredjeparter som eksempelvis:

• Selskap vi har inngått databehandleravtale med som utfører oppdrag på våre vegne.

• Andre som du har bedt oss om å samhandle med, som for eksempel sosiale nettverkstjenester.

• Andre som du har gitt ditt samtykke til at vi deler informasjon med.

• Mulige samarbeidspartnere i tilfelle salg, kjøp, sammenslåing eller annen omorganisering av selskapet.

• Kredittsjekk- og innkrevningsselskaper.

• Offentlige myndigheter. Noen ganger vil andre som mottar opplysninger om deg kunne behandle opplysningene for sitt eget formål. I slike tilfeller vil vedkommende være ansvarlig for å sikre at informasjonen behandles i henhold til avtale inngått med AOC. Offentlige myndigheters behandling av opplysninger som AOC er pålagt å utlevere, er utenfor AOC kontroll.

Hvordan vi behandler dine data

Vi benytter norske og utenlandske partnere og påser at overføring av opplysninger kun skjer om mottakerne har forpliktet seg til å sørge for tilfredsstillende personvern-, sikkerhets- og konfidensialitetsmekanismer eller -metoder ved behandling av opplysningene.

Ved overføring og behandling av opplysninger til databehandlere som utfører oppdrag på våre vegne, inngår vi en databehandleravtale. Ved overføring ut av EU/EØS-området inngår vi EU standard databehandleravtale eller overfører opplysningene i tråd med den amerikanske «Privacy Shield»-ordningen.

Hvordan vi beskytter opplysningene om deg

Opplysningene sikres gjennom fysiske, tekniske og administrative metoder og mekanismer, som blant annet beskyttelse av infrastrukturen og kontorbygninger, tekniske fasiliteter og kravstillelse til vårt personell. Som eksempler på sikkerhetsmekanismer nevnes:

• Når du logger deg inn på din konto med ditt telefonnummer eller brukernavn og passord vil alle opplysningene være krypterte ved bruk av krypteringsprotokoll som for eksempel “Transport Layer Security TLS) og “Secure Socket Layer (SSL). Vi bruker disse protokollene på alle nettsider hvor vi behandler opplysninger om deg.

• Har ditt brukernavn og passord vært inaktivt over noe tid, logger vi deg automatisk ut av kontoen for å beskytte opplysningene om deg.

• Ved bruk av databehandlere sikrer vi at tilsvarende eller sterkere sikkerhetsmekanismer benyttes.

• I utviklingen av våre tjenester og produkter bygger vi inn personvern og beskyttelse av opplysningene om deg.

• Vi utfører personvernanalyser for å avdekke og begrense eventuelle konsekvenser ved behandlingen av opplysninger knyttet til deg.

Hvor lenge vi behandler opplysninger om deg

Vi behandler opplysningene om deg så lenge det er nødvendig for å oppnå formålet med behandlingen. Opplysningene blir deretter slettet, med mindre vi i henhold til lov er pliktige til fortsatt å ta vare på opplysningene.

 

Dine rettigheter

• Informasjon: Informasjon om behandling av opplysninger om deg skal være tydelig og lett tilgjengelig slik at du kan tilegne deg god kunnskap om hvordan vi behandler disse opplysningene.

• Innsyn: Du kan få oversikt over opplysningene som vi behandler om deg ved å kontakte oss.

• Korrigering: Du kan be om å få rettet feil eller ufullstendige opplysninger ved å kontakte vår kundeservice.

• Sletting: Du kan be om at vi sletter informasjon om deg

• når du ikke lenger har et kundeforhold til AOC eller

• når du trekker et samtykke tilbake og det da ikke lenger finnes et lovlig grunnlag for fortsatt behandling av opplysningene

• Begrensing: Du kan anmode om at vi ikke sletter opplysninger om du har behov for disse opplysningene for å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav.

• Dataportabilitet: Du kan be om å få overført ditt avtaleforhold til en annen tilbyder, såkalt nummerportabilitet. Du kan også få tilsendt rapport over opplysninger vi behandler om deg.

• Innsigelse: Du kan be oss om å stanse behandlingen av opplysninger vi bruker til direkte markedsføring, herunder profilering.

• Automatiserte avgjørelser: Har du fått en avgjørelse som er basert på en automatisert behandling, har du rett til å be om at en medarbeider foretar en ny vurdering.

 

Våre nettbutikker - www.nygrillhytte.no, www.grillkata.se , grillhytte.dk, malselvsalg.tabeltalt.no

 

Denne personvernerklæringen gjelder alle forretningsprosesser i Arctic Outdoor Cabins AS, heretter benevnt som Behandlingsansvarlig.

 

Erklæringen gir informasjon om databehandling utført av Behandlingsansvarlig og bestemmer formålet og virkemidlene for behandlingen samt databehandling vi gjør på vegne av våre kunder basert på deres instruksjoner.

Behandling av personlige data er nødvendig for at vi skal kunne ivareta våre kontraktsforpliktelser og betjene deg som kunde. Personlig data kan også benyttes til følgende formål: Salg, kontakt med kundeservice, markedsføring, informasjon, bokføring.

Ved markedsføring på e-post/sms innhenter et eksplisitt samtykke på forhånd.

 

Ved å gi oss dine personlige opplysninger, godtar du praksis og vilkår som er beskrevet i denne personvernerklæringen.

Om du har innsigelser med hensyn til vår behandling av personvern har du også anledning å klage til Datatilsynet.

 

Behandlingsansvarlig:

ARCTIC OUTDOOR CABINS AS

Strandvegen 114 B

9006 Tromsø

 

Norge

E-post: info@grillkata.se

Telefon: 073-426 78 30

 

Opplysninger som innhentes

Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.nygrillhytte.no, www.grillkata.se , grillhytte.dk, malselvsalg.tabeltalt.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post, chat eller når du bruker våre tjenester.

 

Hvor lagrer vi informasjon om deg – og hvor deler vi informasjonen om deg med andre?

Vår ehandelsplattform er levert av Mystore.no AS og data lagres i deres skytjenester hos Amazon Cloud Services(AWS) sitt datasenter i Irland.

 

Underleverandører

Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører hvor informasjon kan lagres

 

Vipps:

Om en betaler med Vipps i nettbutikken (eller vår fysiske butikk) vil ditt telefonnummer sendes til Vipps for videre identifikasjon.

 

Klarna:

Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt.

 

 

Gsuite by Google:

Gsuite by Google benyttes blant annet til håndtering av e-post, dokumenter (G Disk). Informasjon lagres i disse systemene og e-postkorrespondanse eller dokumenter kan være lagret hos Gsuite by Google.

 

Zendesk:

Zendesk er vårt system for å håndtere e-post og chat korrespondanse. Alle innkommende og utgående e-poster samt chat-dialoger lagres hos Zendesk.

 

Mailmojo:

Maimojo benyttes for e-postmarkedsføring eller utsendelse av nyhetsbrev. Navn og e-post kan deles med Mailmojo.

 

Google Analytics:

Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres.

 

Tripletex AS:

Tripletex er vårt regnskapssystem og data nødvendig for bokføring lagres her. Typisk Navn/adresse/ordrer/faktura.

 

Mystore Datakasse:

Vi bruker Mystore Datakasse som kasseløsning i vår fysiske butikk. Informasjon relatert til din ordre lagres i Mystore Datakasse.

 

Adyen:

Om en betaler med Visa eller Mastercard i vår fysiske butikk vil personlig informasjon som kortnummer sendes til Adyen for behandling av betalingen.

 

Logistra:

Logistra er vår leverandør av EDI-løsning. Når du handler i vår nettbutikk så vil informasjon som navn, telefonnummer og adresse deles med Logistra for utskrift av fraktbrev og transport-etiketter.

 

Bring:

Vi sender pakker med Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.

 

Postnord:

Vi sender pakker med Postnord og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.

 

Kommunikasjon gjennom e-post og sms

 

 

Org.nr. 502080-5924

ARCTIC OUTDOOR CABI